Genel soru

Vantilatör kayışı gevşek olursa ne olur?

admin

1. "V" kayışı ayarı gevşekse; motor harareti artar, göstergede hararet ve şarj ikazları yanabilir veya göstergelerde okunan değerler arıza gösterebilir, kayış ömrü çok kısalır, kayış sesli çalışır ve gaz vermelerde rahatsız edici sesler çıkarır, kayış kopabilir veya aşırı durumlarda yerinden çıkabilir.

Şarj kayışı gevşek olursa ne olur?

V kayışı gevşek olursa ne olur? V kayışının sağlıklı çalışması için doğru bir gerginlikte olması gerekir. Gevşek bir V kayışı araç çalıştıktan birkaç saniye sonra ötme yapar, zamanından çok önce yıpranır ve kopma riski taşır.

Vantilatör kayışı neye hareket verir?

Motor gücünü su pompası, şarj dinamosu ve vantilatöre ileten parçadır. V kayışı, Eksantrik milinden aldığı gücü çeşitli dişliler yardımıyla vantilatör, şarj dinamosu, su pompası gibi parçaların üzerindeki çarkları çevirmesiyle iletmektedir.

V kayışı atarsa ne olur?

Alternatör, klima motoru gibi pahalı parçaların arızalanmasına da neden olur. Araç hareket halindeyken, V kayışı kopması; alternatör elektrik ihtiyacını karşılayamaz, çalışmayan soğutma sistemi pompası motorun hararet yapmasına neden olur.

Triger kayışı ile V kayışı aynı şey mi?

triger kayışı ile karıştırılmaması gerekir. triger kayışı bir kapak mekanizmasıyla kapalı ve dışardan görülmezken, vkayışı genelde otomobil çalışırken dışardan görülebilen olan o meşhur kayıştır. … triger seti değiştirme periyotlarında işbu kayış ve ilgili gergi rulmanlarının * da değiştirilmesi tavsiye olunur.

V kayışı neden öter?

V kayışı zamanla deformasyona uğrayarak genişler. Kasnak ve kayış arasında boşluk oluşur. Motor devriyle doğru orantılı olarak dönen V kayışı, boşluk olunca ses yapmaya başlar.