Genel soru

Subap vurursa ne olur?

admin

Bu parça aracın motor yağının, yanma odasına gitmesini engeller. Zaman ile bu parça işlevini yerine getiremez, deforme olur. Bir arızası olursa motor yağı pistonlara akacağından dolayı, araçta yağ eksiltme, yağ yakma, egzozdan mavi duman atma ve performans kaybı gibi belirtiler görülür.Bu parça aracın motor yağının, yanma odasına gitmesini engeller. Zaman ile bu parça işlevini yerine getiremez, deforme olur. Bir arızası olursa motor yağı pistonlara akacağından dolayı, araçta yağ eksiltme, yağ yakma, egzozdan mavi duman atma ve performans kaybı gibi belirtiler görülür.Sep 7, 2020

Subap ayarı bozukluğu nasıl anlaşılır?

Supap Ayarı Bozuksa Nasıl Anlaşılır?

  1. Ayarı bozulmuş supaplar motor ısınırken kararsız rölantiye neden olabiliyor.
  2. Hava ve yakıt girişindeki senkronizasyon bozularak yüksek yakıt tüketimi meydana geliyor.
  3. Ateşleme sırasında motora uygun yakıt-hava karışımı gönderilmediği için motorda tekleme ve sarsıntı görülebiliyor.

Subap sesi neden gelir?

Hidrolik iticiler motor soğukken çalıştırıldığında normalde bir parça ses yapar. Motor normal sıcaklığını bulduktan sonra sesin kesilmesi lazımdır. Hidrolik subap iticilerinden, subap sesine benzeyen şıkırtıların gelmesi, iticilerin görevini sağlıklı yapmadığına işarettir.

Subapların bittiği nasıl anlaşılır?

Supap Arızası Belirtileri: Motor supapları eridiğinde motor kompresyon kaçıracaktır, çekişi düşecektir, yakıt sarfiyatı artacaktır, motor rölanti devri düzensizleşecektir, hızlanmada kesiklikler ve gaz yememe sorunu meydana gelecektir.

Motosiklet subap ayarı gevşek olursa ne olur?

Motosiklet subap ayarının bozuk olduğu araçta en basit olarak çekiş gücünden ve yakıt harcama oranı üzerinden tespit edilebilir. … Subap parçalarının düzensiz hareketi ile motora hava ve yakıt karışımına tam ulaşmaması motorda sarsıntı ve tekleme şeklinde gözlemlenebilir.

Subap ayarı hızı etkiler mi?

Supaplar erimiş veya supap ayarı bozulmuş olabilir. … Supaplar eridiğinde, silindirde kompresyon kaçağı meydana gelir çünkü basınçlı hava buradan dışarı kaçar. Çekiş düşer, hızlanmada kesiklik yaşanır, rölanti bozulur (stop bile edebilir), yakıt aşırı artar.