Genel soru

Rot arızası nedir?

admin

Arızalı bir rot başı ile sürmeye devam ederseniz, artan lastik aşınması ve hizasız direksiyon riskiyle karşı karşıya kalırsınız. Bu, aracın kontrolünü zorlaştırıp direksiyon simidinde titreşim yaratabilir. En kötü durum senaryosu, rot başının tamamen kırılmasıdır.Arızalı bir rot başı ile sürmeye devam ederseniz, artan lastik aşınması ve hizasız direksiyon riskiyle karşı karşıya kalırsınız. Bu, aracın kontrolünü zorlaştırıp direksiyon simidinde titreşim yaratabilir. En kötü durum senaryosu, rot başının tamamen kırılmasıdır.Oct 21, 2020

Rot arızası nasıl anlaşılır?

Bu boşluklar oluştuğunda; Tekerlekler direksiyon hareketine geç tepki verir, çukur ve kasislerde ses olur, araç kontrol dışı hareketler yapar, tek yön arızasında bir tarafa kayar ve direksiyonda boşluk hissi oluşur. Bu belirtiler rot başı arızasının en belirgin özellikleridir.

Rot başı bozuk olursa ne olur?

Rot ayarı bozulduğunda araç sağ sola çekme yapıp sürüş güvenliğini tehlikeye atacaktır. Bunun dışında tekerlerde oluşacak açısal bozukluklar tekerin dengesiz şekilde aşınmasına sebep olacaktır. Bu yüzden değişim gerçekleşir gerçekleşmez aracın rot ayarı titizlikle yaptırılmalıdır.

Rot başı ne demek?

Rot kolu, direksiyondan çıkan hareketin, aracın tekerleklerine ulaşmasına yardımcı olan teknik bir parçadır. Rot başı ise çelik malzemeden üretilen rot kolunun ucuna vidalanarak takılır. Rot başı, direksiyon dişli kutusundan çıkan hareketi rot koluna, deveboynuna ve son olarak da aracın tekerleklerine iletir.

Rot başı toz lastiği nedir?

Sızdırmazlık toz lastikleri, direksiyon ve süspansiyon sistemleri için koruyucu kılıf olarak işlev görmektedir. Gres yağını muhafaza etmesi sayesinde rot başının sürekli yağlı kalmasını sağlarken içeri toz benzeri kirletici maddelerin girişine engel olur.

Rot çıkması ne demek?

Rot ayarı, araç direksiyonu herhangi bir yöne çevrildiğinde tekerleklerin de aynı yöne bakıyor olmasını sağlayan ayardır. Dolayısıyla araç ta direksiyonun çevrildiği doğrultuda hareket eder. Balans ise araç tekerleklerinin aralarındaki açı ve doğrultuların birbirine eşit olması durumudur.